اشعری معاون فرهنگي رئيس جمهوردر جلسه كار گروه فرهنگي استان يزد  : به منظور خارج نشدن اسناد يك استان و ارسال آن به تهران ،دفتر نمايندگي اسناد و كتابخانه هاي ملي را در استانها راه اندازي كنيم . 
یزدفردا به نقل از  روابط عمومي استانداري يزد،معاون فرهنگي رئيس جمهور در جلسه كار گروه فرهنگي استان يزد كه با حضور استاندار و جمعي از مسئولان دستگاههاي فرهنگي برگزار شد، بر انجام سياست گذاري دقيق و برنامه ريزي صحيح در راستاي ارتقاء سطح فرهنگ كشور تأكيد و خاطر نشان كرد: دستگاههاي فرهنگي بايد با تأثير محتوايي فعاليت هاي فرهنگي توجه داشته باشند تا گامي موثر در اعتلاي روحي و معنوي جامعه ايماني ايران اسلامي بردارند.

رئيس سازمان اسناد و كتابخانه هاي ملي كشور نهادهاي فرهنگي را مسئول اصلاح امور فرهنگي در كشور بر شمرد و گفت : بايد اصالت هاي فرهنگي و معنوي خود را در انجام برنامه ريزي هاي سالم حفظ كنيم و پيش از رسوخ و هجمه فرهنگي دشمن به فكر يك معماري فرهنگي باشيم .
اشعري با اشاره به نقش تعيين كننده ايران در معادلات بين المللي افزود: يكي از عوامل تأثير گذاري ايران در جهان به ويژه پس از انقلاب شكوهمند اسلامي داشتن سابقه غني فرهنگي در جهان است .
وي حفظ و نگهداري اسناد و كتابهاي ملي را يك ضرورت عنوان و تصريح كرد: با توجه به سند سازي هاي كشورهاي مختلف براي تضييع حقوق ايران در منطقه و جهان نگهداري اسناد كشور كه يك هويت ملي و ديني است از اهميت خاص برخوردار است .  
 

 

 معاون فرهنگي رئيس جمهور از راه اندازي نمايندگي سازمان اسناد و كتابخانه هاي ملي در استان خبرداد و اضافه كرد: در نظر داريم به منظور خارج نشدن اسناد يك استان و ارسال آن به تهران و كاهش روند اداري به ثبت رساندن يك سند كه بايد در تهران انجام شود دفتر نمايندگي اسناد و كتابخانه هاي ملي را در استانها راه اندازي كنيم .

استاندار يزد هم در اين نشست با اشاره به عقبه فرهنگي و مذهبي استان يزد تثبيت مسائل فرهنگي در جامعه را بسيار حائز اهميت دانست و ابزار اميدواري كرد: با توجه به رويكردهاي فرهنگي دولت به ويژه مهندسي فرهنگي زمينه مناسبي براي احياي استان مذهبي دارالعباده فراهم مي شود .

 ابوالقاسم عاصي توجه به مسائل فرهنگي را زمينه اي براي تقويت پايه هاي اقتصادي، سياسي و اجتماعي برشمرد و خواستار مشخص كردن اولويت هاي كاري در نشر مقوله هاي فرهنگي در جامعه شد .

در اين نشست مديران دستگاههاي فرهنگي استان نيز نظرات و پيشنهادات خود را مطرح كردند .

ا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا